Viser opslag med etiketten Injurier. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Injurier. Vis alle opslag

fredag den 3. juni 2016

HVAD BILDER DE SIG EGENTLIG IND!

Mamma

Vores sag er for længst kørt af sporet. Den ender en dag meget snart på avisernes forside eller i TV LORRY.

Hvad kan man kalde injurier, bagvaskelse, omskrivninger af henvendelser mm.?

Som forældre til et barn med særlige behov, er der sjældent tid til noget ud over det sædvanlige. Det skal der være nu. Vores barn kan godt mærke, at der er noget i gærde, og bliver nervøs, hvilket igen kræver mere af os voksne omkring.

Vi læser sagsakter og indhenter oplysninger.

Flere journaler er så fejlbehæftede at det er hele omskrivninger. Ikke nok med, at der er misforståelser. Der er direkte usandheder, grove løgne og formodninger uden hold i noget andet end deres egen hjerne.

I vores sag dukker der nu oplysninger op om, at skolen har observeret vores barn i gennem det seneste halve år, og sendt direkte til kommunen (uden kopi til os). Jeg henvender mig til skolen og udbeder mig alle akter, samt den samtykke erklæring de gerne skulle ligge inde med, for at dette må foregå.

Efter et par dage modtager dd. mail, om at de vil finde dem og sendte til mig. Mit gæt er, at de i virkeligheden lige afventede svar fra forvaltningen, om de måtte. Altså det er jo noget de skal, og skulle have gjort hver eneste gang de kontaktede kommunen.

I akterne fra kommunen ligger nu udskrift fra skolen, hvor de skriver, at de troede vi var informeret om dette, hvortil kommunen svare, at det var vi også.

NEJ, NEJ, NEJ!!!! Det var vi ikke.

I ca 6 mdr, er der bag ryggen på os, sendt meddelser fra skole til kommune, omkring vores barn. Vi har ikke modtaget kopi af en eneste, og vidste slet ikke det foregik. Ikke nok med de gør det, kommunen lyver også om, at vi skulle være informeret!

Endvidere har kommunen omformuleret en henvendelse fra vores part, til at være en underretning om bekymring. Hvilket i virkeligheden var en ændring af mødedato på kommunen.

Hvad mon der mere dukker op i de akter?

Skræmmende at loven omkring oplysning til forældremyndigheds-indehaver ikke overholdes På den måde kan vi, som forældre faktisk ikke overholde forældreansvarsloven :(



EFTERLYSNING






lørdag den 28. maj 2016

HUSK AT RETTE FEJL STRAKS

Mamma

I går fik jeg den besked, at jeg med det samme, skulle lave rettelser til de fejl, der står i journaler. Gab!, hvordan skal jeg dog nå det oveni alt det nye der skal forberedes også? Det er jo hele journaler der er forkerte! Ufatteligt, hvilke sygdomme jeg pludselig er blevet tilføjet, ja faktisk er hele familiens sygdomme nu pludselig sat på mine skuldre. Og så er der alt det andet der heller ikke passer. Udtalelser jeg skulle være kommet med, ting jeg skulle have afvist, ting jeg skulle være informeret om. Stort set alt er fejlagtigt. Jeg hentede en journal for en måneds tid siden, den var så fyldt med fejl, at det var få linjer der var rigtige. Jeg har ikke orket at skrive den om og sende til dem. I går hentede jeg en ny, halvdelen er fejlagtig. Trættende!

Jeg husker da sagen startede, og en socialrådgiver havde lavet en §50 bag min ryg, og allerede var begyndt inden hun overhovedet havde mødt mig, eller jeg vidste at der var en underretning fra en skole. Fejt! - og ulovligt forøvrigt. Denne sag blev jeg først bekendt med efter at have søgt agt indsigt i flere måneder (fristen var dengang 10 dage), Da jeg endelig blev bevidst om hvad der foregik, og fik en kopi af underretningen blev der klaget. Vi fik ny sagsbehandler som skulle rette op på den. Til alle de rettelser var hendes kommentar "Jamen det er jo nærmest hele sagen, det gør vi ikke", og det blev den heller ikke. Den har til gengæld ligget til grund for alt videre forløb. Den vil for evigt ligge og vil aldrig blive rettet. Jeg føler mig bagtalt og nedgjort, det vil selv efter min død være en plet på min forældre rolle, uanset at jeg senere får oprejsning.

Hvorfor kan forvaltninger i den grad lave injurier uden, det har den fjerneste konsekvens for de som laver dem?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Mest læste indlæg

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO