Viser opslag med etiketten Mindst mulig indgriben. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Mindst mulig indgriben. Vis alle opslag

søndag den 27. marts 2022

SKYGGETAL LÆGGER ET SLØR OVER DET REELLE OFFENTLIGE OMSORGSSVIGT I BØRNEHANDICAP SAGER.

 © VORES BØRNS TRIVSEL





Det lyder slemt nok endda, men tallet er langt højere. Da der er et stort skyggetal. ☹️


1) Ankestyrelsen går i folkemunde som "Blåstemplings centralen" fordi de ofte blot godkender kommunens fejl, og dermed lovliggøre kommunes ulovlige afgørelse.


2) Mange børnehandicap sager er fordrejet fra en støtte sag vedr. handicap, til en tvangsfjernelse sag. Handicappet er taget ud af sagen, og den er fabrikeret og forfalsket til alt muligt andet, fx mistrivsel i hjemmet. Det er der flere årsager til. Bl.a manglende PPR, manglende viden omkring barnets handicap, forråelse og refusion fra staten ved anbringelser. Altså er handicap sagen ikke en handicap sag mere, men en anbringelse sag, og er ikke med i statistikken. Denne form for sager er både Astrid Krag og Mette Frederiksen blevet gjort bekendt med, men alligevel ønsker de bare flere anbragt. 

Tvangsfjernelse omgøres næsten aldrig i retssystemet.


3) De mange forældre som enten ikke har fået anke muligheden oplyst eller som simpelthen ikke har kræfterne til at kæmpe for retfærdig behandling mere. De er kørt trætte af kommunernes ulovlige sagsbehandling.


Tallet her i artiklen er derfor kun toppen af isbjerget. Et langt højere tal ligger skjult.


https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/sygt/9186869


//ADM.TEAM.VBT© 

VORES BØRNS TRIVSEL

#Ankestyrelsen

#Børnehandicap

lørdag den 25. juni 2016

RESPONS EFTER ET MØDE SOM BISIDDER

_________________________________________
Redaktion


Af Bisidder Jeanett Pedersen

Jeg sidder med til et møde i KBH kommune i fredags omhandlende flere indberetninger fra skolen af, grundet fravær - for mors tryghed er det vigtig, at få klarlagt, hvor forvaltning er henne i sagen og ved forespørgsel om det er en skolesag eller anbringelses sag, svarer Områdesouschef, at det er en skole sag - godt så langt, så godt - Barnet er under udredning i psykiatri og der mangler hele rapporten herfra og mor var til møde med dem igår (et godt møde) Mor ønsker barn over i speciel skole regi og som jeg ser sagen, er der belæg herfor!
D.d modtager mor en besked fra forvaltning om, at de nu indstiller barnet til tvangsanbringelse uden for hjemmet!!!!
HVAD foregår der lige her , mage til respektløshed skal man lede meget længe efter!!!!! Og jeg har da mistet alt tillid til denne områdesouschef - han er da i den grad ikke til, at stole på!!!!!
Der forelægger ingen handleplan
Der er ikke afholdt høring
Børnesamtale er arkiveret lodret
Ingen sundheds faglige medarbejdere er inddraget og det er netop i denne boldgade, at barnet problematik kan/ skal findes!!!
Jeg skammer mig i den grad over system Danmark og de folk der skal varetage borgernes tarv og interesser!!!!!
Skal lige tilføje, at parterne var indformeret om endnu en underretning, som mor ikke var informeret om og at de udtalelser, der var så flotte der kom frem på mødet ikke stemmer overens med argumentationen,der ikke ser så flot ud der nu forelægger til anbringelse
2 dage kan gøre en pokkers til forskel åbenbart og det bag borgerens ryg
Modstridende og kun til, for at forvirre og broge billedet - SUK
Manglende borger indragelse og gøren brug af propotional princippet, der foreskriver : Mindst muligt indgriben!!!!


fredag den 3. juni 2016

PROPORTIONALITETS PRINCIPPET, BETYDER MINDST MULIG INDGRIBEN

- Redaktionen -


En af de ting som forværre og chikanere familier er, at hver gang der kommer en underretning til forvaltningen, begynder det hele at køre i ring. Det er som om, sagen starter forfra for hver gang. 


Jeg forstår godt, at det går så galt i nogle kommuners B&U forvaltning, hvis de - som i nogle kommuner - har en politik om, at ALLE underretninger - uanset hvor tynde - åbenlyst forkerte eller useriøse de er (Læs: Chikane) - skal håndteres med opstart af sag, hjemmebesøg og samtaler med såvel forældre som børn - hver gang - også selvom det tidligere flere gange er afdækket og påvist at der ikke er hold i underretningerne.
Suk!!! Hvad blev der lige af proportionalitetsprincippet og den sunde fornuft?
Citat: Mette Valentin, Socialrådgiver 


De få men rædselsfulde sager med misrøgt, incest, og overgreb der har været i mediernes søgelys det seneste årti, har forværret retssikkerheden for resten af befolkningen, og de mange børn der lever i velfungerende familier. Deres restsikkerhed er ikke eksisterende mere. Selvfølgelig skal de børn der lever i dysfunktionelle familier findes og hjælpes, men det bør ikke være på bekostning af hele resten af befolkningen og deres børn. Sådan er virkeligheden nu.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO