Viser opslag med etiketten YouTube. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten YouTube. Vis alle opslag

mandag den 10. juli 2017

FAGPERSONER BILDER SIG IND, AT UNDERRETNING VIRKER, OG AT DE GØR EN GOD GERNING



Et problem er, at de fagpersoner som underretter tror, at der altid kommer noget positiv hjælp ud af deres underretninger.

Denne slutning forklare at et barn i mistrivsel, kom på en andens skole, hvor forældrene også fik hjælp. Og det kom til at hjælpe barnet.

Ja, det kan være at forældrene profiter, men ingen tænker på, at det hele måske hang sammen med et skoleskift, til en skole, som kunne håndtere eller nå ind til barnet på den rigtige måde.

I en skole, hvor forældrene også er inddraget, kan det bero på både bedre fagligt special uddannede lærer. Det kan handle om, at skolen ønsker et tæt samarbejde med forældrene, og at skolen har gavn af det forældrene kommer med. Derfor barnet rykker i rigtig retning.

Man bliver altså nødt det at se det hele oppefra, en helheds orientering, og ikke kun ud af øjnene på dem som underretter, dem som ser problemer eller har røde advarselslamper blinkende konstant.

Det er simpelthen forsimplet med de fokus fagpersoner har.







Vi har valgt at bloggen er reklamefri. Finder du gavn af det vi deler, og ønsker du at påskønne vores arbejde med et beløb, kan det gøres her:

Arkiv

Følg vores Facebook Følg vores Google Plus


lørdag den 22. april 2017

SÅDAN FÅR MAN DIAGNOSEN ADHD

- Redaktionen - 







Børn med ADHD får ikke altid den omsorg og forståelse de har brug for. Ofte lægger deres adfærd mere op til irettesættelser, irritation og skæld ud. Det kan give barnet med ADHD meget skyldfølelse over ikke at kunne "opføre sig ordentligt", når de rigtig gerne vil. 

Her i filmen, forklarer psykiater Jakob Ørnberg, om hvordan man udreder et barn med ADHD og hvilke tegn man kan bruge for at pejle sig ind på ADHD.


Arkiv

Følg vores Facebook Følg vores Google Plus


lørdag den 7. januar 2017

NÅR FAGPERSONER HANDLER ONDT

Redaktion

Det vores familier ofte møder på kommunen er forråelse. Ondskab. Fagpersoner vil ofte påstå, at de gør det for barnets skyld, at de blot vil barnet det bedste, og derfor fx laver underretning. Underretning er i virkeligheden for, at gøre kommunen opmærksom på, at her kan være et behov for hjælp eller støtte til barnet selv eller hele familien. Desværre går det ret ofte galt på kommunen. Når det går galt i sagerne omkring vores børn med særlige behov, så starter det som regelen med uvidenhed, som derefter går over i bedrevidenhed og magtforskydning fra fagpersonales side.
Her er et dejlig oplæg af Dorthe Birkmose, som giver en øjenåbner for dem, som udøver denne adfærd.


DEL 1:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO