mandag den 9. oktober 2017

VIRKER UNDERRETNING EFTER HENSIGTEN? DET ØNSKER NINA AT BELYSE I SIT SPECIALE

- Redaktionen -


Vi har modtaget denne forespørgsel fra Nina, der skal lave speciale. Hendes fokus er på hvordan underretning forvaltes. Både det gode og mindre gode. Vi her på siden håber selv, at der kommer mere viden ud i samfundet, gerne til de som underretter såsom fx pædagoger og lærere. Ofte mener de, at de gør det for at hjælpe, men det er tit det modsatte. Det udløser sjældent hjælp, men nærmere modstand og i nogle tilfælde trusler om anbringelse, er vores erfaringer. Det kunne være rigtig godt at få belyst virkeligheden af en undettetning.




Nina Rytter Pedersen
HAR DU SOM FORÆLDER OPLEVET, AT DER ER SENDT EN UNDERRETNING PÅ DIT BARN/BØRN TIL KOMMUNEN?
- SÅ VIL JEG MEGET GERNE HØRE FRA DIG!

Jeg sætter i en stor undersøgelse fokus på underretninger, og her er det vigtigt at få din stemme med. Jeg vil gerne høre om dine erfaringer og oplevelser (uanset om de er gode eller dårlige) i forbindelse med, at der er blevet sendt en underretning på dit barn/børn.

Formålet med undersøgelsen er at blive klogere på, hvordan forløbet foregår, når der er sendt en underretning til kommunen. I interviewet vil vi snakke om, hvordan du oplevede dette forløb, og vi vil tale om, hvad du synes om samarbejdet med kommunen, skolen og/eller dagtilbud. Jeg vil gerne høre, hvad du som forælder synes er vigtigt i forløbet. Dit bidrag til undersøgelsen kan blive en hjælp til andre forældre, som står i samme situation.

Om interviewet:
Interviewet vil tage ca. en time, og du vil være helt anonym i undersøgelsen. Du bestemmer, hvor interviewet skal foregå; jeg kan komme hjem til dig eller det kan blive afholdt på et kontor hos mig i København. Du vælger selv, hvad og hvor meget du vil fortælle.

Om mig:
Jeg er i gang med at færdiggøre min uddannelse i sociologi på Københavns Universitet, og denne undersøgelse bliver det afsluttende speciale. Jeg har igennem min tid på studiet og i forskellige jobs altid haft fokus på børn, unge og deres familier, og hvordan vi hjælper dem bedst muligt. Undersøgelsen er neutral, og jeg arbejder ikke for nogen kommune eller lignende. Derudover er jeg vant til at lave interviews, og jeg vil have stor respekt for dig og din historie.

Hvis du ønsker at deltage i undersøgelsen, hvis du har nogle spørgsmål eller blot er nysgerrig, så kontakt mig endelig! Du er også meget velkommen til at dele mit opslag og mine kontaktoplysninger, hvis du kender nogle relevante interviewpersoner. Jeg kan kontaktes på:
Mail: ninarytterpedersen@gmail.com / Telefon: 23 35 16 26

Mvh. Nina








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO