mandag den 14. marts 2016

CASE 1.3

_________________________________________________
Cases



UNDERRETNING PÅ OSCAR'S GRIMME SPROG - DEL 3


REDAKTION/CASES

Det er altid dejligt, at få nogle tilbage meldinger på sager, som jeg har kendskab til, eller har været rådgiver på. Her er det Oscar's mor, som giver en tilbage melding efter ca. 2 år.

Tak for den :-)


Jeg læste lige dit indlæg, og tænkte jeg lige ville skrive en opdatering i vores sag som du tidligere har skrevet om på din blog. Har du fået den tidligere så beklager jeg, men hele den periode og nogen tid efter er stadig kaotisk at tænke tilbage på.

Min mor kontaktede dig for nogle få år siden ang min søn som var på en specialskole da de havde indberettet mig til kommunen da de mente min søn ikke var i trivsel i hjemmet bla fordi han imens han gik på skolen havde udviklet et grimt sprog. Hele sagen kørte løs derud af og ja vi stod pludselig med en kommune der begyndte at snakke om at hans problemer var pga mig og der skulle kigges på om hvor vidt han skulle være i min varetægt.
Vi valgte at flytte til en anden kommune for at finde en ny skole. Den gamle kommune indberettede os så til den nye kommune. Den gamle kommune havde så flere gange i indberetningen pyntet meget på sagen og kom med en masse påstande som jeg dog kunne dokumentere ikke var sande.

Resultatet er blevet at den nye kommune har lukket sagen helt og aldeles og deres konklusion af sagen er at min søns manglende trivsel den gang kom pga en skole der ikke kunne skabe trivsel hos ham og problemet aldrig har været i hjemmet. Han trives utrolig godt i den nye skole han går på og eneste lille redskab der er i brug er at de giver han lov til at få et lille pusterum hvis det lige bliver lidt for meget. Så lille en ting har vendt hele hans skolegang fra at være et helvede til at blive en succes.

Så vi vandt sagen efter en lang hård kamp :-)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO