torsdag den 11. oktober 2018

DEN FIRKANTEDE KASSE



Den firkantede kasse

Da jeg blev født, fik jeg en lille firkantet kasse
Jeg fik af vide, at den skulle jeg være i
Jeg sagde intet
Men tænkte – hvordan skal jeg kunne være i den?

Så kom jeg i dagpleje og kassen blev pakket væk
Jeg voksede og blev vind og skæv
Men det gjorde ikke noget sagde de
For det gjorde mig kun mere spændende som person

Efter 3 dejlige og skøre år kom jeg i børnehave
Her blev kassen taget frem igen
Nu skulle jeg pludselig passe ned i den igen
Jeg sagde intet
Men tænkte – der kan jeg umuligt være

Børnehaven var sjov men hård
Det var nærmest umuligt for mig at passe ned i den kasse
Jeg og kassen passede bare ikke sammen
Jeg prøvede flere gange
Men det var ligesom at kassen ikke rigtig voksede som jeg gjorde

Så kom skoletiden og jeg fik en ny kasse i hånden
Den skal du passe ned i fik jeg af vide
Jamen den er jo firkantet og det er jeg ikke
Forsøgte jeg at sige
Så må du blive firkantet var svaret
Jeg sukkede

De næste 10 år var både gode – sjove –spændende
Men også hårde
For det var ligesom den der kasse gjorde alt for at gøre livet surt for mig
De ville så gerne have mig ned i den firkantede kasse
Men mit kringlede sind kunne ikke være der

Skolen var slut
De havde ihærdigt prøvet at få mig til at passe ind
Ind i deres lille firkantede kasse
Men det lykkes ikke
Nu følte jeg mig udenfor
Forkert
Jeg passede ikke ind

Jeg gav dog ikke op
For jeg vidste
At ude i denne verden fuld af firkantede kasser
Der var folk som mig
Folk med kringlede hjerner
Der ligesom mig ikke passede ind
Jeg satte mig for at finde dem
Og ved I hvad?
Der er langt flere kringlede hjerner derude end man umiddelbart skulle tro.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO