lørdag den 4. juni 2016

BREV TIL AT ANMODE OM AKTINDSIGT

________________________________________________
Information

"Bynavn", den 12. april 2016.

Jeg anmoder om indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. § 6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg ønsker oplyst, i hvilke forvaltningsafsnit min sag har været behandlet til dato, samt oplysning om sagsnummeret i hvert enkelt af disse, jf. § 7 i Forvaltningsloven.

Såfremt det anses for værende legitimt at undtage aktstykker i sagen fra aktindsigt, beder jeg om, at nedenstående imødegås:
At de aktstykker som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt angives tydeligt på journallisten.
At det, jf. Forvaltningsloven § 22, tydeligt begrundes hvorfor de aktuelle aktstykker anses for værende undtaget retten til aktindsigt.
At der vedlægges ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt. Jeg henleder opmærksomheden på Forvaltningslovens §§ 10 og 12-15.
Jeg forventer, at jeg inden for den lovmæssige ramme på 10 dage fra dags dato, jf. Lov om offentlighed i forvaltningen § 16 stk. 2, modtager fyldestgørende skriftligt svar på min henvendelse vedlagt kopi af samtlige dokumenter i sagen, journalliste, registre og andre fortegnelser der vedrører sagens dokumenter, jf. Forvaltningslovens § 9.

Jeg anmoder om bekræftelse af modtagelse af denne email.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Følg os på Facebook

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO

Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO
Se mere om (manglende) retssikkerhed i Børn / Unge sager (Siden er ikke vores) TRYK PÅ FOTO